Proizvodi srpske kompanije "Nektar" (Nectar) uskoro bi trebalo da se nađu i na tržištu Afrike, Bliskog i Srednjeg istoka, Kine i Japana, sudeći po velikom interesovanju i namerama koje iskazuju kupci i distributeri iz tih zemalja na najvećem međunarodnom sajmu prehrambene industrije SIAL 2014. koji se održava u Parizu. Nektar, u čijem je vlasništvu slovenački Fruktal, ove godine svoje proizvode na SIAL-u predstavlja na štandu površine 120 metara kvadratnih, a kako je Tanjugu izjavio generalni direktor kompanije Nektar Čedo Praška, dnevno imaju po 50 poseta zainteresovanih partnera. Nektar je inače, na SIAL-u dobio nagradu za najbolju inovaciju za "fruktal ajs ti" (ice tea) vipavska breskva i "buster" (booster) energetsko piće.
Proizvodi srpske kompanije "Nektar" (Nectar) uskoro bi trebalo da se nađu i na tržištu Afrike, Bliskog i Srednjeg istoka, Kine i Japana, sudeći po velikom interesovanju i namerama koje iskazuju kupci i distributeri iz tih zemalja na najvećem međunarodnom sajmu prehrambene industrije SIAL 2014. koji se održava u Parizu.
Nektar, u čijem je vlasništvu slovenački Fruktal, ove godine svoje proizvode na SIAL-u predstavlja na štandu površine 120 metara kvadratnih, a kako je Tanjugu izjavio generalni direktor kompanije Nektar Čedo Praška, dnevno imaju po 50 poseta zainteresovanih partnera.
Nektar je inače, na SIAL-u dobio nagradu za najbolju inovaciju za "fruktal ajs ti" (ice tea) vipavska breskva i "buster" (booster) energetsko piće.
Praška je ukazao da je strategija Nektara upravo izlazak na daleka tržišta, zbog čega su u toj kompaniji izuzetno zadovoljni učešćem na sajmu u Parizu jer predstavlja priliku za konkretizaciju ranije započetih pregovora i ugovaranje novih poslova.
"Utisci su pozitivni
dosta kontakata je ostvareno, pre svega sa zainteresovanim kompanijama sa Dalekog istoka i očekujemo nastavak tih razgovora. Mi smo i do sada od početka godine imali kontakte sa određenim kompanijama sa tog područja
očekujemo ovih dana finalizaciju", kazao je Praška.
Praška je dodao da su kupci sa dalekih tržišta zainteresovani pre svega za gotove proizvode, a iskazane su namere i za ugovore koji se odnose na distribuciju poluproizvoda - smrznuto voće, kaše, voćne koncentrate
On je podsetio da Nektar i Fruktal zajedno već izvoze na 50 različitih tržišta, a dosta su traženi gotovi proizvodi pakovani u brik i staklenu ambalažu, kao i poluproizvodi.
"Imamo dosta partnera iz EU i Rusije
ovde ima dosta i upita sa drugih tržišta", kazao je Praška.
On je napomenuo da je kompanija "Nektar" najveći prerađivač voća i proizvođač sokova u jugoistočnoj Evropi - prerađuje voće na šest lokacija u Sloveniji, Makedoniji i Srbiji.
U pogonima te kompanije godišnje se preradi 100.000 tona voća, a Nektar ima zaokružen ceo proces, pa sam i proizvodi sirovinu.
Praška je rekao da je Nektar plasirao i portfolio organskih proizvoda , koji su uglavnom interesantni za zapadna razvijena tržišta.
"Već prošle godine krenuli sa izvozom, a očekujemo ove godine ozbijniji rast", kazao je Praška.
Najveći međunarodni sajam prehrambene industrije SIAL 2014, održava se u Parizu do 23. oktobra.
SIAL je jedan od vodećih svetskih sajmova prehrambene industrije, koji ove godine slavi jubilarnu 50. godišnjicu sa 6.300 izlagača iz 105 zemalja.
Ta manifestacija je do sada imala 150.000 posetilaca i goste iz 20 različitih privrednih sektora.